Anyakönyvi ügyek

TÁJÉKOZTATÓ a hatósági bizonyítvány, -igazolás kiadásának rendjéről

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a hatósági bizonyítvány kiadásáról szóló jogszabályok megváltoztak.

A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 83.§ (1) bekezdése alapján (továbbiakban: Ket.) a jegyző csak az alábbi két esetkörben jogosult hatósági bizonyítvány illetve igazolás kiadására:

  • jogszabályokban meghatározott esetekben, amikor a jogszabályok kifejezetten a jegyzőt nevesítik a hatósági bizonyítvány kiadására illetékes hatóságként,
  • a jegyző hatáskörébe tartozó eljáráshoz kapcsolódóan.

A hatósági bizonyítvány kiadására vonatkozó ügyintézési határidő:
a Ket. 83.§ (3) bekezdése alapján 10 nap.
Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény 29.§ (1) bekezdése alapján az eljárás illetéke 3000 forint.

A hatósági bizonyítvány kiadása kérelemre történik.
A kérelemben meg kell jelölni:

  • a kérelmező személyes adatait (név, születési név, születési hely, születési idő, anyja neve, lakcíme);
  • az igazolni kívánt tényt, adatot, állapotot;
  • mely szervnél, milyen eljárásban és milyen célra kívánja felhasználni.

Vörös Andrea
jegyző