Anyakönyvi ügyek
TÁJÉKOZTATÓ
a hatósági bizonyítvány, -igazolás kiadásának rendjéről
Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a hatósági bizonyítvány kiadásáról szóló jogszabályok megváltoztak.
A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 83.§ (1) bekezdése alapján (továbbiakban: Ket.) a jegyző csak az alábbi két esetkörben jogosult hatósági bizonyítvány illetve igazolás
kiadására:
- jogszabályokban meghatározott esetekben, amikor a jogszabályok kifejezetten a jegyzőt nevesítik a hatósági bizonyítvány kiadására illetékes hatóságként,
- a jegyző hatáskörébe tartozó eljáráshoz kapcsolódóan.
A hatósági bizonyítvány kiadására vonatkozó ügyintézési határidő:
a Ket. 83.§ (3) bekezdése alapján 10 nap.
Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény 29.§ (1) bekezdése alapján az eljárás illetéke 3000 forint.
A hatósági bizonyítvány kiadása kérelemre történik.
A kérelemben meg kell jelölni:
- a kérelmező személyes adatait (név, születési név, születési hely, születési idő, anyja neve, lakcíme);
- az igazolni kívánt tényt, adatot, állapotot;
- mely szervnél, milyen eljárásban és milyen célra kívánja felhasználni.
Vörös Andrea
jegyző
Kenyeri Község Önkormányzat hivatalos honlapja
ÜZEMELTETŐ
Kenyeri Község Önkormányzata
Kenyeri, Ady Endre u. 72.
Telefon: +36 95 390-003
e-mail: phkenyeri@airplanet.hu
Impresszum |
Szerkesztő: webmester@kenyeri.hu |